Inlägg publicerade under kategorin Träning

Av SimmaCyklaSpring - 11 november 2018 11:38

Dagen till ära fick jag i dag sällskap av Lisa och Johan.

Efter att vi tagit vägen genom Djupdalen är vi nu på turistvägen i Vikmanshyttan.

Full fart för Lisa i höstrusket.

Av SimmaCyklaSpring - 10 november 2018 11:47

Här står jag fast beslutsam att ta en lugn runda i ruskvädret.

Nästan direkt märkte jag att det var svårt att hålla igen. Efter 25 km var jag i Norn och det hade inte gått mycket mer än en timme.

Bara att sätta av hemåt igen då. Men skönt var det. Perfekt väder att cykla i på höstkanten.

Av SimmaCyklaSpring - 8 november 2018 15:39

Gjorde ett försök att cykla i söndags och har hållit mig lugn sedan dess. Inte riktigt pigg. Är väl inte hundra än men när Lisa undrade om jag ville med på en tur kunde jag inte hålla mig. Hon lovade att ta det lugnt. Här står vi nu och skall ge oss iväg. Ally får vara hemma, hon får vänta några år till att bli med ut i skogen.

Lite ruggigt väder men inget som stör på en MTB-tur i skogen.

Ojdå, Lisa rycker så varken jag eller kameran hinner med. En fin tur blev det på nästan två timmar och när vi kom hem höll Johan på att fixa käk. Det är service som heter duga.

Av SimmaCyklaSpring - 4 november 2018 13:51

Har varit lite småkrasslig så jag har inte cyklat på en vecka. Nu kan inte det göra så mycket då jag cyklade mer under oktober än vad jag cyklat på en månad någonsin. Hela 138 mil blev det. Men nu kunde jag inte hålla mig längre. Tänkte ta en lugn korttur och det gick väl sådär. Skönt att vara i sadeln igen i alla fall. Hoppas att det inte blir något bakslag på det här bara.

Nu kör jag över åkrarna strax före Gustafs. Sedan tog jag Dammsjövägen hem. Det fick räcka för idag.

Av SimmaCyklaSpring - 27 oktober 2018 16:10

Ja i dag var det inte det härligaste väder att ge sig iväg ut att cykla i. Men jag hade vilat i två dagar så nu varjag sugen oavsett väder. Bara att klä sig rätt så brukar det gå bra. Nu bär det av.

For först till Solvarbo och ner till Ljusterbro. Där är det ett segment i uppförsbacken mot Mårtensgård. Där tog jag i allt vad jag orkade och det är inte mycket. Tangerade mitt personbästa som är 1.29 men det är långt långt efter många andra som jag önskar jag vore lika stark som. Bara att kämpa på.

Nu har jag farit förbi Vikmanshyttan och är på väg hem över Holmboberget, där var det snö på backen vilket bara är ett bevis på vilken årstid vi närmar oss med stormsteg. Men till veckan verkar det som det blir skapligt varmt så än skall jag väl inte behöva flytta träningen till källaren.

Av SimmaCyklaSpring - 24 oktober 2018 17:33

Lena började arbeta i dag klockan ett och när hon for frågade hon vart jag skulle cykla. Ja, det blir en vända i mossbyskogen svarade jag. Sen bar det av.

For upp efter smedjebacksvägen och nu har jag nyss farit förbi Risshyttan.

Det här är ju inte vägen precis till Mossbysjön. Men jag tänkte att när jag kommer ut på smedjebacksvägen kan jag fara ner och ta in mot Magnilbo, så kommer jag ju till Mossbysjön.

Men när jag kom till vägskälet mot Grängshammar svängde jag av och passerar nu Silvbergs kapell.

Fint är det och det spelar väl inger roll vart jag cyklar. Jag for till Romme och Torsång, rundade även Milsbo och Stora Skedvi innan jag var hemma. Ja någon runda i skogen kring Mossbysjön blev det alltså inte i dag. Härligt var det och nu har jag ätit och skall bara passa när klockan blir sju för då skall jag anmäla Erik och Mig till nästa års Vätternrunda. Gäller att vara med när anmälningssidan öppnar.

Av SimmaCyklaSpring - 23 oktober 2018 16:04

Nu är jag på gång igen. Tänker ta en förmiddagsfika i Norberg.

Nu är jag på det nedlagda järnvägsspåret mellan Vikmanshyttan och Turbo. Lite ruggigt i dag på morgonen.

Bara att trampa på så jag håller ångan uppe.

Mycket gott att välja på hos Elsas i Norberg. Tror jag i alla fall. Brukar jämt ta en Gammaldags Napolenon, det är mums det.

Ja det blev en sådan i dag också. Men nästa gång vore det väl tusan om jag inte skulle våga ta och prova något annat.

Fint att sitta i värmen och mysa, har parkerat cykeln strax utanför så jag kan ha koll på den. Den går så lätt så den kan nästan fara iväg av sig själv.

Snart färdigfikat, efter en kort stunds vila far jag väl hem igen då.

Det var ganska blött i dag så nu är det en hel del som behöver rengöring. Själv behöver jag återhämtning. Tjo.

Av SimmaCyklaSpring - 21 oktober 2018 16:10

Här sitter jag och skall ge mig ut på veckans sista MTB-pass.

När jag är i Skenshyttenäs blir jag välkomnad av två hästar. Trevligt trevligt.

Det är fint även när solen inte skiner.

Nu ökar jag strax farten för uppe i vägskälet börjar ett segment på ca sex km fram till Grängshammar. Nu blir det gasa. Vi hörs.