Alla inlägg under december 2014

Av SimmaCyklaSpring - 31 december 2014 12:13

Javisst vill jag ha hjälp, att göra bloggen bättre. Jag har, eftersom jag inte vågade mig ut och cykla idag, kollat lite vad som hänt med bloggen under 2014.


Det har blivit 233 inlägg.


Till dessa inlägg har det lagts in hela 912 bilder. 


Det har varit en massa besök på sidan, hela, håll i er nu. Hela 53000 sidvisningar. Ja, jag har inte skrivit fel, drygt femtiotretusen sidvisningar. Inte illa va?


Det har också lagts in 664 kommentarer.


Vad det gäller "gillamarkeringar" finns det ingen statistik på. Men den får ni gärna trycka på ändå, det är alltid skoj när det blir lite gillamarkeringar.


Imponerande siffror tycker jag, vad tycker ni?


Tydligen finns det ett, får jag väl lov att säga, stort intresse att följa bloggen. Men jag tror att den skulle bli ännu roligare att följa om fler som kollar på bloggen blev lite mer delaktiga och kommenterade lite oftare.

Var inte rädda för att lägga en kommentar, nu kör vi inför 2015 och jag hoppas jag får er hjälp att göra bloggen ännu intressantare!


Vi ses och hörs, Gott Nytt År på er alla!

Av SimmaCyklaSpring - 30 december 2014 06:45

Ja än finns det lite plats på väggen där jag sätter upp diplom och fotografier från mina idrottsliga bravader. Vi får väl se om det kan bli någon påfyllning under 2015. Nu tänkte jag summera 2014 och spåna lite inför 2015. Håll i hatten, nu kör vi!


Skidor, är inte min starka grej men det är ju ändå ett sätt att hålla konditionen vid liv och lite omväxling i träningen mår man inte dåligt av.

2014 åkte jag inte många mil men här är vi uppe i Grönklitt och vässar formen inför Grönklitt Ski Marathon, jag åkte motionsklassen som var 21 km och klarade med nöd och näppe min målsättning som är en timme per mil. Jag stakade mig i mål på 2.05 Då hade kranskullan precis satt kransen på snabbaste tjej, som hade åkt dubbla sträckan, på samma tid.

2015 skulle det vara skoj att åka samma lopp igen. Jag har även anmält mig till Kortvasan men tre mil tycker jag är i längsta laget så hur det blir med det, ja det får vi se.


Här ser vi några utav de jag brukar köra racer med, det är bra att ha bra träningskompisar, det är liksom lite lättare att anstränga sig när man är några stycken. Skojigare är det också. Snyggt är det när alla har lika kläder, lär nog köpa mig klubbens kläder till sommaren jag också.

2013 fick jag ihop 317 mil. 2014 blev det 320, otroligt liten skillnad, endast tre mil. 2015 får jag förhoppningsvis något liknande. 


Här är vi ute på ett av sommarens alla härliga MTB-pass. Här ser vi tuffingen Ingela ligga i täten, hon drar hårt så det blivit en liten lucka.

2013 fick jag ihop 136 mil. 2014 blev det 240 mil. En ökning med 100 mil och jag hoppas på en ökning med ytterligare 100 under 2015. MTB-körning har jag bara hållit på med i två år men riktigt skoj är det.


Bild från Dalacupen i somras. Var med på ett lopp i somras och det var riktigt skoj även om jag var långt långt efter dessa snabbåkare. Förhoppningsvis blir jag med på många fler sådana lopp 2015. De körs på vardagkvällar i krokarna av Falun. Just detta lopp gick i Torsång och runt Milsbo.


Halvvättern körde Johan, Lisa och jag tillsammans och ses här strax före start, laddade inför en tur på 15 mil.


Nu är vi nöjda i mål. Detta var femte gången för mig och jag har varit under fem timmar varje gång. Förhoppningen har varit att komma under 4.30 och jag har närmat mig den tiden och fick i år 4.32 så nu är målsättningen att klara 4.30 nästa år. Då kommer jag bara att få draghjälp av Johan, men det är inte så bara vill jag lova.


Nu står vi och väntar på att få starta på Vätternrundans 30 mil kl fyra på morgonen endast en vecka efter Halvvättern. Visst ser vi taggade ut. Det är allt bra häftigt att ladda för ett sådant långt lopp och dessutom få genomföra det på ett bra sätt med Lisa och Johan. Det är fint det.


Vilostund i gräset efter ett väl genomfört lopp. Jag har legat under tio timmar ett antal gånger och de fyra senaste åren har jag haft, i nämnd ordning, hör o häpna. 9.41 9.42 9.43 och nu i år 9.44 Det är ju något som bara inte kan hända, men det hände. Slå den sviten den som kan. Jag hoppas att jag bryter den nästa år då jag får sällskap av Lisa. Min förhoppning är att någon gång klara 9.30 så nog är det väl dags nu när jag kört så jämt i fyra år att klämma i och klara detta nu. Men men, det är långt och mycket händer på 30 mil så innerst inne är man nöjd bara man kommer i mål.


Cykelvasan är det dags för här. Det är årets roligaste lopp för min del och här är jag redo att bege mig till starten för att cykla 95 km ner till Mora. 


Här ligger jag trea i bild, det ser ut som jag ligger på rulle, vilket jag inte gör. Här ligger jag i ytterspår på omkörning. Jag låg visserligen på rulle emellanåt vilket jag inte vågade förra året då jag var färsk på MTB.


Nöjd och glad är jag i Mora. 2013 körde jag ner på 4.09 vilket jag var supernöjd med men hade ändå målsättningen att i år klara fyra timmar. Men men, här står jag i Mora redan efter 3.34 Ja det var otroligt så bra det gick och nu finns det ju inget annat än att sikta på 3.30 till nästa år.


Hur det blir med alla mina målsättningar återstår att se, men en sak är då säker. Jag kommer att ha roligt på vägen och det är ju det huvudsakliga. Tider och placeringar är det minst viktiga. Jag är taggad inför ett rullande 2015 och vill ni är ni välkomna att följa mig på vägen, antingen på cykel eller här på bloggen, det är upp till er.


Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag er alla så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 29 december 2014 16:09

Ja, att bara sitta och titta på fåglarna alltså. Har idag tagit en promenad i kylan och det kändes bra. Nu skall kylan ge sig lite hoppas jag, det ser då så ut på prognosen. Om jag nu är förståndig och tar det lite lugnt imorgon också så skulle jag väl ändå kunna ta en liten "cykelpromenad" på onsdag. Så är min förhoppning just nu i alla fall. Sedan är det ett helt oförstört år som väntar och inför detta år hoppas jag det blir mer cykling än någonsin tidigare för mig. Jag skall nog ta och sammanställa så skall ni få se vad jag hunnit med under detta år.

Hej så länge, vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 28 december 2014 08:10

Efter fyra dagar med feber vaknade jag idag och kände direkt att det var skillnad i kroppen. En koll för säkerhets skull och det visade sig att febern äntligen var över för denna gång. Efter feber skall man väl ändå hålla sig lugn ett par dagar så någon riktig träning får väl vänta tills vi kommer in på nästa år. Får väl börja med att ta en promenad eller något annat inte alltför ansträngande. När jag hade feber senast minns jag inte, om det beror på att det var länge sedan eller om det beror på mitt dåliga minne skall jag låta vara osagt. Skönt är i alla fall att det är över för denna gång och glad över detta är jag.

Något vi alla kan vara glada över är att de med förstånd i riksdagen träffat en överenskommelse så att det den närmsta tiden går att regera Sverige i minoritet, det har det ju gjort tidigare också utan att man behövt skriva ner regler för hur det skall gå till. Men nu finns det även på papper vilket kan vara bra. Att sedan 13% av svenska folket som röstat på ett rasistiskt parti nu sitter och surar, ja det må de ju få göra. För övrigt kan jag inte annat än önska ett snart tillfrisknande av Jimmie Åkesson, ett lika snart tillfrisknande önskar jag även de 13% som röstade på honom, och hoppas de närmsta åtta åren räcker för detta ändamål. Om tiden verkar lång så går det ju att läsa på lite under tiden, om hur det har sett ut i Sverige genom tiderna t.ex. 

Nej, nu är det full fart framåt i ett fortsatt fint Sverige.

Vi ses!

Av SimmaCyklaSpring - 27 december 2014 08:51

Min egen alltså, ifall ni undrar vart jag tagit vägen efter min cykeltur för några dagar sedan. Vaknade på natten till julafton och mådde inte alls bra. Sedan dess har jag legat med feber så det har ju inte varit den allra roligaste julledigheten precis. Men vadå, lite feber är inte hela världen. Som Emil Lindgren sa "påfyllning av immunförsvaret" och det är så jag får tänka. Idag har jag dock tänkt vara på benen hela dagen för jag har konstaterat att efter tre dagar i säng blir man ganska mör i ryggen. Fick en bok av tomten som jag läst ut. Även om jag inte är speciellt intresserad av fotboll så var denna bok riktigt bra. Kan rekomenderas.


Nej nu skall jag se till att få något i magen så jag piggnar till igen. Färdigcyklat för i år lär det väl vara så nu gäller det att ladda inför nästa. 

Vi hörs. Sköt om er!

Av SimmaCyklaSpring - 23 december 2014 15:38

Satte ju igång en vörtdeg igår så nu skulle den tas reda på. Den har jäst ett dygn så nu skulle de gräddas. Ser ut att bli riktigt bra det här.


Jajamen, tre stycken blev det och jag testa lite olika temperaturer och snitt,även strykningar efter gräddning. Men en sak är säkert, så tokigt smaka det inte.


Men nu slår jag igen bagarverkstan för i år. Nu får det bli cykling för hela slanten, om jag håller mig frisk förståss.


Ville ut och varmköra lite i kylan nu när jag inte cyklat på en hel vecka. Körde upp till Nisshyttan o över Täktlandet till Björnbo där jag lämna in önskelistan till tomten. Att han bor där det vet ni väl vid det här laget. När jag var hemma hade jag kört dryg tre mil. Tungt gick det och inte gick det fort heller, men bara jag inte nu blir hängig igen så gör det inget. Det var allt för denna gång. Hej så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 22 december 2014 08:11

Trist när man har tagit semester för att kunna cykla och inte kan. Sitta sysslolös kan jag ju inte heller så då blir det lite verksamhet i godisfabriken. Kardemummatryfflar kan ju passa bra till jul.


Liksom pecannötstryfflar.


Men min egen favorit är dessa. Saffran- och konjakstryffel.


Vad har jag nu på gång då måntro. Julmust och porter, jomenvisst är det....


En deg som skall bli några vörtlimpor. Nu skall den vila ett par timmar innan smöret skall arbetas in. Sen får vi se om detta blir något att ha. Skoj att testa lite när man ändå går hemma och inte kan vara ute och cykla.

Hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 20 december 2014 20:03

Kan man inte träna kan man ju göra så att man får en riktigt god jul. Då behövs det ju lite julgodis, då är det väl bara att sätta igång. Lite knäck sitter aldrig i vägen.


Mintchokladkolan kommer säkert också att gå åt som smör i solsken.


Vad är en jul utan tryfflar, apelsintryfflar är inte det sämta.


Liksom lite marsmallows med rostad cocos på. Mmmm säger jag bara. Hoppas jag kan cykla om några dagar, annars är det risk att godisförrådet blir alldeles för stort.


Hej så länge!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards