Alla inlägg den 20 augusti 2023

Av SimmaCyklaSpring - 20 augusti 2023 18:32

De två senaste åren har vi haft dåligt med äpplen men i år får vi så det räcker. I alla fall till äppelmos. Här har vi ett par Alice som snart skall skördas, om närmare bestämt två minuter.


Här har vi ett träd till som är hög tid att plockas. Tsarsköld heter dessa.


Hela fyra hinkar med äpplen plockade jag av vilket efter ett par timmar hade omvandlats till 16 liter äppelmos. Det var tredje gången denna vecka som vi gjorde äppelmos vilket gör att det nog får räcka för i år.


Har vilat nästan hela vecka efter att ha kört Cykelvasan förra lördagen. Men i går blev det en liten vända igen.


Här passerar jag Gruvsjön vilket tillhör min favoritrunda. Lugnt och skönt efter skogsvägarna. Men jag fick väldigt ont i höger knä. Så nu har jag maserat och smort mig med ormsalva samt tagit lite värktabletter i ett par dagar så jag hoppas kunna ta en liten runda redan imorgon. Hur det blir med den saken får vi se. Jag skall då inte göra äppelmos.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards