Alla inlägg den 31 juli 2023

Av SimmaCyklaSpring - 31 juli 2023 07:36

I lördags for vi ner till Norberg för att hämta ut nummerlapparna till söndagens race. Fint i Norberg att gå runt och kika lite. Lena spanar ut över fina byggnader och ån som rinner förbi.


Man åker inte gärna till Norberg utan att gå in på Elsa Anderssons konditori och ta en fika. Själv tar jag nio gånger av tio en "Gammaldags Napoleon". Det måste vara en bra uppladdning för morgondagens tävling tänker jag.


Nu är nummerlapparna uthämtade. Lena skall inte köra, det är Lisas och min nummerlapp vi hämtat ut.


Sådär, nu är det bara minuter tills jag skall starta och det är dags för mig att gå in i startfållan. Lisa startar 15 min senare så hon är också redo för start. Inez får vänta några år till innan hon blir med. Hon kommer säkert att vara med bara åldern tillåter. Hon är bara tre år men kan redan cykla.


Efter 67 km på 3.22.29 går jag i Mål. Det blev regn sista biten vilket gjorde det hela onödigt drygt.


Hej å hå för denna gång. Jag hade glömt hur drygt det var. Har inte åkt sedan 2019. Det var ju inställt 2020 och 2021 för pandemin. Förra året åkte jag inte av andra skäl.


Nu är jag i alla fall i mål och är nöjd med det. Konstigt vore väl annars med tanke på fjolåret.


Då fick jag nöja mig med att vara åskådare vilket i och för sig också var trevligt.


Mindre trevligt var att behöva vara det från rullstol efter kraschen på Vätternrundan. Med tanke på det får jag vara ännu nöjdare att jag över huvud taget kan cykla och redan vara med på lopp.

Nu morgonen efter loppet är jag mör i hela kroppen. Bara att ta det lugnt och börja ladda för Cykelvasan som går om två veckor.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards