Direktlänk till inlägg 16 november 2013

Finrunda på tu man hand.

Av SimmaCyklaSpring - 16 november 2013 13:15

Idag kom Märit och gjorde mig sällskap på en MTB-runda i solskenet. Mitten på november och hela tio grader varmt, fantastiskt. Vi börjar väl som brukligt med att ta en bild.


Såhär snygga var vi när vi stack iväg idag.


Vi drog iväg rakt upp i skogen och hann med att runda Uggelbo innan vi passerade Nordalen. När vi hade gjort det var det dags för en liten fikapaus. Det gäller att stoppa i sig lite om man skall vara ute några timmar. Här sitter Märit och mumsar på lite godis.


Vi passerade Mårtensgård och har nu även passerat centralorten Solvarbo, Märit drar och jag skuggar henne så gott jag kan.


Även Gustafs är passerat och vi har siktet inställt på Mossbysjön.


Nu tar vi det lugnt ett tag så vi hinner återhämta oss lite.


Sådär, här går det undan och det är Mossbysjön som skymtar där framme.


Efter att ha passerat Mossbysjön och Solvarbo så letade vi oss hemåt. Såhär fina var vi efter 36 km och drygt två timmars körning. Ja det var allt för idag och det finns inget att klaga på så då får man vara nöjd.


Föresten har ju lagt in kartan de senaste gångerna och gör väl det idag också.


Ja det var allt för idag. När det blir härnäst vet inte jag men håll koll på bloggen så dyker det väl upp något så småningom. Tjing tjong så länge!

 
 
Ingen bild

Lisa

16 november 2013 13:45

Vilken fin runda ni cyklade idag! Synd att jag inte är hemma, då hade jag varit med:) här i Sälen skiner solen idag, och igår snöade det så det är lite vitt på marken!!

 
Ingen bild

Kalle

16 november 2013 16:53

Lisa. Det var en riktig fintur idag. Härligt väder som du ser och inte så kuperat. Men trötta blev vi ändå så det räcker. Ha det så bra där uppe i Sälen.

 
Ingen bild

Johan

16 november 2013 17:30

Härligt det ser ut. Själva har vi precis avverkat dagens andra pass på skidor och känner oss rätt trötta i kropp och knopp. 😊

 
Ingen bild

Kalle

16 november 2013 17:47

Ojoj Johan. Två pass på en dag, inte illa.

 
Ingen bild

Jessica

16 november 2013 19:45

Tyckte väl att jag kände igen mig :) Fina vägar att både cykla och springa!

 
Ingen bild

Kalle

16 november 2013 20:15

Hur har du det Jessica. Blir det någon löpning eller cykling för dig.

 
Ingen bild

Steven

16 november 2013 20:24

Hej Kalle!
Skall du med på en tur i morgon 9:00? Är det någon annan som vill hänga med så är det OK

 
Ingen bild

Kalle

16 november 2013 20:28

Klart som korvspat Steven. Jag hänger på.

 
Ingen bild

rebecka

16 november 2013 20:31

Är det snö i sälen? Vart åker ni skidor?

 
Ingen bild

Kalle

16 november 2013 20:44

Tjena Rebecka. Det är Johan som åker skidor och han är i Grönklitt.

 
Ingen bild

rebecka

16 november 2013 21:09

Aha ja dit ska vi inte. Funderade på att åka till husvagnen nästa helg och hade hoppats på lite snö.

 
Ingen bild

Johan

16 november 2013 22:00

Rebecka jag tror att kläppen öppnar spår 18nov och det är på måndag det :) möjligen Sälen har oxå. Grönklitt spar snö under sommaren och lägger ut tidigt. Lycka till!

 
Ingen bild

Jessica

24 november 2013 19:53

Hej Kalle!
Det går framåt och jag kan nu springa igen, tar det dock lugnt med intervaller än :) Men jag kan springa lite längre pass vilket känns sååå skönt! Vilka härliga turer du gör Kalle, det är roligt att följa dig här på bloggen! Jag har ju skaffat en cykel jag med nu men är det mycket hockey på helgerna så det får bli turer när det passar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards