Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av SimmaCyklaSpring - 11 augusti 2018 17:57

Då är jag för femte gången i mål igen efter 94 körda km i Cykelvasans spår. Torrt och fint var det så man kan ju nästan tro att bilden är tagen före start. Tiden blev 3.41.22 vilket jag är nöjd med för denna gång. Har ju en förhoppning om att komma under 3.30 så jag lär väl få hålla på ett tag till. Nu är ju tiden det minst viktiga. Så länge jag får vara pigg så jag klarar att ta mig upp på cykeln så lär jag nog fortsätta. Skoj är det och det är ju det viktigaste. Nu var det extra skoj då vi redan i torsdags for upp till Sälen. Hade det så bra ordnat så Lisa, Johan och lilla Ally var med och servade mig. Toppen toppen. Nu får det bli ett par vilodagar innan nästa års uppladdning börjar. Vi hörs. Tjo.

Av SimmaCyklaSpring - 9 augusti 2018 16:56

Då börjar det närma sig Cykelvasan. Årets support består av Lisa, Ally och Johan. Då skall det väl gå bra för mig. Nu är vi i Vansbro för att ta en fika på Dalarnas bästa fik.

Alltid lika svårt att välja. Men gott är det oavsett vad man väljer.

Som synes finns det en del att välja på.

Nu lämnar vi fiket och far vidare till Sälen.

Nu passerar vi startområdet där jag skall stå på lördagmorgon och lämna kl 09.00 för min färd ner till Mora.

Nu skall jag ta mig en liten provtur i Sälen. Hade sån tur så jag fick mina slipade sportglasögon i går eftermiddag. Nu slipper jag krångla med linser om det här blir bra.

For ner till Lindvallen där det är en massa utställare.

Passade också på att hämta ut nummerlappen.

När jag for hem igen surrade det till i hjälmen och jag hann knapppt blinka förrän jag var getingstucken. Ajaj, inte bra. Jag är så känslig för getingstick men tack o lov har jag fått medicin för det. Har den visserligen i stugan dit jag nu hade sju km. Men nu har jag tagit en dos och hoppas att jag inte skall bli lika dålig som senast. Det var i oktober förra året på Mallis.

Av SimmaCyklaSpring - 18 juli 2018 12:26

I dag tar jag vilodag från trampcykeln. I stället är det dags för besiktning av motorcykeln vilket gjorde att jag fick dra på mig skinnstället i värmen och bege mig till Avesta.

Av SimmaCyklaSpring - 16 juli 2018 10:58

Tullsängs loge är iordningställd för bröllop. Det är i dag det skall ske, Lisa och Johan skall gifta sig.

Nu åker ringarna på och vigseln är alldeles strax avklarad.

Lisa och Johan med lilla Ally på armen.

Brudparet i risregnet.

Som slutet på bröllopsmiddagen är det nu dags för brudparet att hugga in på tårtan.

Äntligen dags för bröllopsvalsen.

Inte förrän klockan halv fem på morgonen avslutades festen och då hade det redan börjat ljusna igen. Bröllopet var alltså i lördags. Av förklarliga skäl blev det då ingen cykleträning och av lika förklarliga skäl blev det heller ingen cykleträning på söndagen eftersom festen varade ända in på morgonkvisten. All lycka önskar jag brudparet och att jag snart får dem med ut på cyklarna igen.

Av SimmaCyklaSpring - 6 juli 2018 07:10

Förbereder mig inför Touren som startar i morgon genom att kolla in lagpresentationen.

Av SimmaCyklaSpring - 23 juni 2018 07:26

Nu är Vätternrundan avklarad för detta år och jag har tagit en vecka på mig för att återhämta mig. Nu är det hög tid att börja ta tag i MTB-träningen igen, jag har nämligen anmält mig till Engelbrektsturen som i år går av stapeln söndagen den 22 juli. Här står jag i startfållan inför starten förra året.

Av SimmaCyklaSpring - 7 juni 2018 14:09

Gjorde två rejäla pass i helgen och allt kändes bra. Men sen fick jag ont i halsen och blev förkyld. Inte skoj när det snart är Vätternrundan. När jag inte kan cykla har jag i alla fall gjort 1,7 kg energikakor. Går åt en del under 30 mil.

Trist att inte vara i gång med finslipningen men för att ha något att göra var det väl lika bra att fylla på bullförrådet också.

Nu skall jag sätta på en kopp kaffe och ta ett provsmak så kanske jag kan piggna till snart igen.

Av SimmaCyklaSpring - 13 maj 2018 16:43

Efter att ha varit uppe med tuppen och gräddat lite bröd så passade det bra att ta en cykeltur på eftermiddagen.

Här står vi, Lena och jag och skall precis ge oss iväg.

Vi tog sikte på Torsång som vi nu passerat och är nu i Milsbo. Bättre cykelväder än så här kan man knappast få.

Nu glider vi in i Stora Skedvi och har bara drygt en mil kvar hem. En fin femmilarunda blev ett bra slut på denna vecka.