Direktlänk till inlägg 20 september 2014

Morfin, syrgas och dropp. Det är en jäkla blandning!

Av SimmaCyklaSpring - 20 september 2014 11:45

Ja det är verkligen ingen blandning jag rekomenderar. Jag är mer van med salt, vatten och mjöl. Men nu är det så att man inte alltid får välja och då är det tur att det finns. Nu är det andra gången på kort tid som jag är bortrest och hamnar på lasarett. Senast var jag till Gävle och blev getingstucken, känslig som jag är blev det ett besök på akuten på Gävle lasarett för intag av kortison.

Nu var jag i Stockholm och vaknade med migrän. Jag är ofta utsatt för migrän och åker ingenstans utan min migränmedicin. Men när jag nu vaknade med migrän gjorde medicinen ingen nytta. Efter att legat med migrän och kräkts till o från i åtta timmar så kom en ambulans och hämtade mig för transport till Danderyds sjukhus. De pumpade i mig morfin tre gånger, satte syrgas och dropp och jag hamnade jag på en överfylld akut. Där blev jag liggande och hamnade inte på sal förrän i sjusnåret. Under natten fick jag sedan vid flertalet tillfällen mer medicin. Hur ofta vet jag faktiskt inte för jag var ganska borta. Inte förrän kl åtta på morgonen, blev jag av med värken som jag då hade haft i 26 timmar. Lena hade redan farit ner med bil till Stockholm så när jag blev utskriven var det bara att fara hemöver igen. Nu får jag väl ta det lugnt några dagar innan jag orkar göra några större övningar. Får väl kurera mig med äppelmust och surdegsbröd, det tror jag gör susen.


Hoppas vi ses snart!

 
 
Ingen bild

Steven

20 september 2014 12:55

Krya på dig Kalle. Se till att du blir frisk, så vi
kan börja cykla lite på helgerna snart.

 
Ingen bild

Mats Bäck

20 september 2014 16:06

Ja det hoppas jag också.krya på dig
Ser fram emot cykelturena Kerstin hälsar. Mvh Bäcken

 
Ingen bild

Kalle S.

20 september 2014 17:17

Tack Steven. Ja nu får det verkligen vara slut på allt elände. Har varit småförkyld i tre veckor och så blir det på detta vis. Men snart så är jag igång igen.

 
Ingen bild

Kalle S.

20 september 2014 17:21

Tack Bäcken,det var precis vad jag behövde när jag låg på lasarettet om jag får vara lite lustig. Ja vi måste få till lite långa fina höstturer snart. Hälsa övriga Solvarbobor.

 
Ingen bild

Frida

20 september 2014 20:40

Krya på dig och ta hand om dig nu!! Imorgon ska vi och musta, blev inspirerad av er och vi har så mycket äpplen i år!!
Kram

 
Ingen bild

Kalle S.

20 september 2014 21:09

Härligt Frida. Skoj att man kan inspirera någon ibland. Fler borde åka dit med sina äpplen, man ser ju äpplen överallt som bara förstörs till ingen nytta. O kram på dig du.

 
Ingen bild

Märit

21 september 2014 14:38

Hoppas du mår bättre idag. Ska dra igång en stor kastrull äppelmos strax till frukostgröten i vinter.

 
Ingen bild

Kalle S.

21 september 2014 16:34

Tack Märit! Visst är det bättre, tack o lov. Men bra är det inte. Det var en riktig pärs det där, men med lite vila skall det väl bli bra vad det lider. Lycka till med "moskoket"

 
Ingen bild

Maria G

23 september 2014 23:22

Hallå Kalle! Nu har du snart varit lika många timmar på akuten som mig ju! Hopas du är helt kry nu! KRAM FRÅN ETT KYLIGT ÖSTERGÖTLAND ( jo för det är jäkligt kyligt här när vinden ligger på, som den gjort de senaste dagarna....)

 
Ingen bild

Kalle S.

24 september 2014 09:36

Ja du Maria. Du skulle ha varit med. Jag var ju med när du var dålig. Tänker på när vi var i Kalmar, inte skoj. Men riktigt bra är jag ej än. For till jobbet igår, men for hem efter en timme. Mådde inte alls bra. Mådde illa och yr i skallen. Sov på eftermiddagen vilket inte är likt mig. Lite feber och migrän på kvällen, blev tvungen att ta medicin igen och var säker på att åka till doktorn idag igen. Vaknade i morse lite piggare så nu hoppas jag det blir bra.

 
Ingen bild

Maria

24 september 2014 13:13

Huvva! Krya på dig Kalle!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards